Translate

Wednesday, February 4, 2015

Penantian hampir setahun isteri pramugara MH370 berakhir

SHAH ALAM – Penantian hampir setahun Intan Maizura Othman, 35, untuk mengetahui nasib sebenar suaminya, Mohd. Hazrin Mohamed Hasnan yang merupakan salah seorang pramugara pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 telah berakhir.
Ini disebabkan kerajaan pada Khamis lalu mengisytiharkan MH370 sebagai kemalangan dan kesemua 239 penumpang serta kru pesawat malang itu dianggap telah terkorban.

"Saya sebenarnya menunggu pengumuman rasmi (mengenai nasib penumpang dan kru MH370). Sebelum ini, saya sudah lama dengar daripada ramai pihak termasuk pengurusan MAS yang memaklumkan kru dan penumpang MH370 sudah meninggal dunia.

"Memandangkan sudah ada pengumuman rasmi, maka saya mengadakan majlis tahlil ini," kata Intan Maizura yang juga seorang pramugari MAS ketika ditemui selepas mengadakan majlis tahlil untuk Allahyarham suaminya di Masjid Alam Impian di sini kelmarin.

Seramai 100 orang termasuk ahli keluarga, kenalan dan penduduk setempat menghadiri majlis tahlil tersebut yang bertujuan mendoakan kesejahteraan Mohd. Hazrin.

Pesawat Boieng 777 MH370 hilang daripada radar ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur di3 Sepang pada 8 Mac tahun lalu.

No comments:

Post a Comment