Translate

Saturday, February 14, 2015

Status terakhir ‘Sabarlah Duhai Hati’

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my


SHAH ALAM – Peguam bela, Muhammad Fadhli Sutris yang mewakili tertuduh dalam kes pembunuhan eksekutif pentadbiran stesen TV9, Nur Syaleza Jaffar semalam mengaitkan kemungkinan kemurungan menjadi pendorong wanita tersebut membunuh diri.
Muhammad Fadhli membangkitkan faktor kemurungan di Mahkamah Tinggi di sini semalam berikutan penemuan status terakhir, ‘Sabarlah Duhai Hati’ yang dimuat naik wanita itu dalam Blackberry Messenger (BBM).
Beliau berkata, anak guamnya, Norazman Bashah Ahmad Azam Bashah, 33, dalam rakaman keterangan kepada polis juga mendakwa isterinya berada dalam keadaan murung beberapa hari sebelum meninggal dunia, tetapi tidak pernah disiasat pegawai penyiasat, Asisten Superintendan Shamzury Samad, 43.
Bagaimanapun ketika menjawab soalan Muhammad Fadli, Shamzury memberitahu, siasatannya terhadap khidmat pesanan ringkas (SMS), khidmat pesanan multimedia (MMS) dan panggilan masuk serta keluar kedua-dua telefon bimbit Nur Syaleza dan tertuduh tidak menjumpai sebarang status yang menunjukkan mangsa dalam keadaan kemurungan.
“Dalam rakaman keterangan, Norazman mendakwa menerima SMS daripada isterinya yang berbunyi ‘Kehidupan dengan Papa, kehidupan yang memenatkan’ pada hari kejadian.

No comments:

Post a Comment