Translate

Saturday, July 6, 2013

Kerajaan Perak tubuh Majlis Masyarakat Penyayang


IPOH - Kerajaan negeri Perak akan menubuhkan Majlis  Masyarakat Penyayang yang akan memberi tumpuan kepada  kebajikan golongan orang kelainan upaya (OKU) di negeri  tersebut.
Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir  berkata, penubuhan majlis khas tersebut bertujuan untuk  memudahkan lagi kerajaan negeri berhubung dan memberi  bantuan yang lebih signifikan kepada golongan tersebut.

“Majlis Masyarakat Penyayang akan diletakkan di bawah  Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga, Kebajikan  Masyarakat dan Integrasi Nasional negeri yang dipenge rusikan Datuk Rusnah Kassim.

“Menerusi majlis khas tersebut, golongan OKU yang  menetap di negeri ini akan dibantu khususnya daripada  aspek peningkatan kemahiran dan kerjaya,” katanya selepas  mempengerusikan Mesyuarat Exco Mingguan di Bangunan  Perak Darul Ridzuan di sini semalam.

Zambry berkata, kerajaan negeri Perak berhasrat mem beri jaminan dan peluang yang lebih adil kepada golongan  OKU di negeri tersebut menceburi kerjaya berdasarkan  kelulusan dan kemahiran mereka.

Beliau memberitahu Majlis Masyarakat Penyayang ter sebut juga bertanggungjawab untuk merangka perancangan  teliti dari semasa ke semasa melibatkan pembangunan  golongan OKU tempatan.

“Kita juga berharap dapat menerima saranan dan idea  baru berhubung program-program peningkatan taraf hidup  dan kebajikan golongan OKU menerusi majlis khas tersebut,”  katanya.

No comments:

Post a Comment