Translate

Friday, July 5, 2013

Kena penjara 15 tahun

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH – Perbuatan dua wanita yang menyebabkan kematian seorang pengusaha barangan lusuh tiga tahun lalu berbalas apabila kedua-duanya dijatuhi hukuman penjara 15 tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.
Hakim Datuk Zainal Adzam Abd. Ghani memerintahkan M. Sri Saraswathi, 31, dan S. Piriyatarschini, 21, menjalani hukuman itu selepas berpuas hati dengan pengakuan bersalah tertuduh atas pertuduhan pilihan menyebabkan kematian B. Thangaraja, 38.
Kedua-dua tertuduh yang masih bujang didakwa mencederakan mangsa yang berasal dari Menglembu di dalam bilik sebuah hotel bajet di Pekan Baru di sini antara pukul 6.30 petang hingga 7.30 petang 10 Mei 2010.
Mayat Thangaraja ditemui dalam keadaan terlentang di atas lantai dengan beberapa kesan luka di badan oleh seorang pekerja hotel pada keesokan harinya selepas curiga mangsa masih tidak mendaftar keluar.
Sri Saraswathi dan Piriyatarschini dari Tanjung Karang, Selangor dan Tanjung Rambutan dekat sini dituduh mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 30 tahun dan denda jika sabit kesalahan.

No comments:

Post a Comment