Translate

Sunday, February 14, 2010

Dua menu istimewa Tahun Baru Cina di Hotel Heritage

IPOH - Hotel Heritage di sini menampilkan set hidangan istimewa sempena Tahun Baru Cina dan Hari Kekasih yang kebetulan jatuh pada Ahad ini.

Pengurus Makanan dan Minumannya, Alan Chong berkata, dua pakej ditawarkan bagi set hidangan Tahun Baru Cina pada kadar RM888 dan RM688.

Tambah Alan, setiap set menyajikan lapan hidangan berkonsepkan makanan Cina termasuk Yee Sang ikan salmon bagi hidangan 10 orang.

"Hidangan lain ialah sup sirip ikan yu, ayam panggang stail Mongolia, ikan kerapu kukus kicap, udang goreng mentega dan sayur campur dan cendawan kukus.

"Selain itu turut disajikan nasi goreng dihidang di dalam daun teratai yang beraroma wangi serta manisan buah teratai sebagai pencuci muka," katanya dalam sidang akhbar pada majlis mempromosikan set hidangan Tahun Baru Cina dan Hari Kekasih di sini baru - baru ini.

Katanya, Hotel Heritage turut menampilkan hidangan ala Barat khas untuk pasangan bagi meraikan Hari Kekasih pada 14 Februari.

Beliau berkata, set hidangan Hari Kekasih yang berharga RM138 untuk setiap set tersebut menawarkan tiga pilihan menu utama iaitu dada ayam panggang dengan keju, daging batang pinang dengan sos krim herba dan ikan salmon panggang dengan sos krim lemon.

"Set Hari Kekasih turut menyajikan salad mangga, sup krim labu, roti bawang putih, kek colkat bersalut aiskrim vanila dan sos strawberi dan pilihan air kopi atau teh.

"Pasangan kekasih terbabit akan menikmati hidangan dengan iringan piano yang memainkan lagu-lagu romantik serta pasangan wanita juga akan dihadiahkan kuntuman bunga ros," katanya.

Menurutnya, tempahan boleh dibuat menerusi talian 05-242888 atau melayari laman web www. heritage .com.my.

No comments:

Post a Comment