Translate

Monday, November 16, 2009

Jangan pajak lesen kepada warga asing


IPOH - Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) akan membatalkan lesen pengusaha pengangkutan awam termasuk kereta sewa yang memajak lesen mereka kepada orang lain khususnya warga asing.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kebanyakan pengangkutan awam seperti teksi kini sudah mula dipandu warga asing tidak berkelayakan gara-gara sifat tidak bertanggungjawab tersebut.

“Antara kesalahan yang paling saya pantang ialah me majakkan lesen pengangkutan awam khususnya kepada warga asing.

“Setakat sembilan bulan pertama tahun ini sebanyak 17 lesen pengangkutan awam telah dibatalkan dan kebanyakan ke salahan tersebut ialah memajak lesen mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan Surat Ta waran Kelulusan (STK) kepada 270 pengusaha kereta sewa individu seluruh Perak yang turut dihadiri Pengerusi LPKP, Datuk Halimah Mohamed Sadique di sini semalam.

Mohamed Nazri berkata, pengusaha yang telah dibatalkan lesen tersebut atas kesalahan memajak lesen akan di senarai hitam dan mereka tidak berpeluang untuk memperoleh lesen berkenaan pada masa akan datang.

No comments:

Post a Comment