Translate

Thursday, March 28, 2013

Perkhidmatan bas ekspres beroperasi di Terminal Amanjaya bulan depan


IPOH - Perkhidmatan bas ekspres yang kini beroperasi di Terminal Medan Gopeng akan  dipindahkan sepenuhnya ke Terminal Amanjaya, Bandar Meru Raya di sini pada bulan depan.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir  berkata, semua 50 pengendali bas ekspres terbabit akan  berpindah ke Terminal Amanjaya secara berperingkat-pe ringkat dalam tempoh 30 hari.

“Setakat ini sebanyak 25 pengendali bas ekspres terbabit  sudah membuka kaunter di Terminal Amanjaya manakala  baki selebihnya akan berpindah dari Terminal Bas Medan  Gopeng dalam tempoh sebulan bermula hari ini (semalam),”  katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyaksikan majlis me nandatangani perjanjian bagi perpindahan operasi bas eks pres dari Terminal Bas Medan Gopeng ke Terminal Amanjaya di sini semalam.

Turut hadir Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Ahmad  Puhat Mat Nayan dan Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan  Kemajuan Negeri Perak (PKNP), Datuk Aminuddin Md.  Desa.

Zambry berkata, terminal bas baharu yang diuruskan The Combined Bus Services itu bercirikan moden dan  dilengkapi kemudahan seperti hotel bajet, 400 tempat letak  kenderaan dan kaunter e-Ticketing.

Sementara itu, Aminuddin berkata, Terminal Bas Medan  Gopeng bakal diubah suai menjadi kompleks makanan dan  kraftangan Perak berikutan penutupannya pada hujung  bulan depan dan bakal dikenali sebagai Kompleks Silveritage.

No comments:

Post a Comment