Translate

Monday, July 13, 2015

Insiden Low Yat berpunca daripada kes curi

KUALA LUMPUR - Insiden di Plaza Low Yat di sini pada Sabtu lalu bukan disebabkan penipuan jualan tetapi merupakan kes kecurian telefon bimbit.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan siasatan mendapati dua suspek telah ditangkap ketika cuba melarikan diri selepas mencuri sebuah telefon bimbit di tingkat satu plaza itu.
"Salah seorang suspek yang dilepaskan anggota polis selepas keterangan diambil telah mereka cerita kononnya mereka ditipu oleh peniaga telefon bimbit yang menahannya sehingga menyebabkan pergaduhan Sabtu lalu.
"Insiden tersebut bukan berpunca daripada kes penipuan dan tiada unsur perkauman," katanya ketika meninjau Plaza Low Yat di sini hari ini.
Khalid berkata, setakat ini seramai 19 individu berusia dalam lingkungan 16 hingga 25 tahun termasuk dua suspek mencuri telefon bimbit berkenaan telah ditahan reman selama empat hari bermula hari ini untuk membantu siasatan.
Tambah beliau, pihaknya juga akan mengambil tindakan terhadap individu yang telah memuat naik status berunsur perkauman berhubung insiden itu.
"Setakat ini salah seorang daripadanya telah dikenal pasti iaitu blogger, Papagomo," katanya. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment