Translate

Thursday, September 16, 2010

4 mangsa rentung kereta rempuh lori

Pemilik spa kecantikan mati selepas kenderaan terlanggar lori berhenti

BEHRANG - Empat orang termasuk tiga beranak maut dalam keadaan rentung apabila kereta yang mereka naiki terbakar selepas merempuh belakang sebuah lori membawa muatan pasir di Kilometer 394, Lebuh raya Utara-Selatan arah selatan berhampiran Ulu Bernam dekat sini semalam.

Dalam kemalangan pada pukul 8.05 pagi itu, mangsa-mangsa yang maut ialah pasangan suami isteri Azri Ismail, 27, dan Suzita Abu Bakar, 25, serta anak mereka, Mohd. Akmal, 1 tahun.

Turut terbunuh, Mohd. Haznizam Abd. Mutalib, 20, dari Kampung Ela, Air Hangat, Langkawi. Haznizam mengikut pasangan itu untuk ke ibu negara bekerja di pusat rawatan spa milik suami isteri itu.

Pasangan itu tinggal di Dataran Sunway, Damansara, Selangor. Sebelum kejadian mereka pulang menyambut Aidilfitri di Matang Bonggor, Air Itam, Jerlun, Kedah.

Ketua Trafik Hulu Selangor, Supritendan Mohd. Taib Songoh berkata, siasatan polis mendapati kereta Proton Persona dipandu Azri merempuh bahagian kiri belakang lori pasir yang berhenti di laluan kecemasan lebuh raya kerana mengalami kerosakan mekanikal.

"Kereta dipandu Azri gagal dikawal lalu merempuh belakang lori terbabit dan rempuhan kuat tersebut telah menyebabkan enjin kenderaan terbabit meletup lalu terbakar.

"Semua mangsa termask bayi pasangan itu yang dipangku Suzita gagal diselamatkan dan rentung dalam kereta yang terbakar tersebut," kata beliau kepada pemberita di Unit Forensik Hospital Kuala Kubu Bahru dekat sini semalam.

Mohd. Taib berkata, polis tidak menolak kemungkinan mengantuk sebagai punca kemalangan itu memandangkan keadaan trafik pada masa itu lenggang dan cuaca baik serta difahamkan mangsa memulakan pemanduan selepas Subuh.

Beliau berkata, jenazah keempat-empat mangsa dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bahru untuk dibedah siasat.

Sementara itu bapa saudara Mohd. Haznizam, Mad Saad Ahmad, 56, berkatam Haznizam sepatutnya pulang ke Kuala Lumpur kelmarin menaiki bas berasa tiga kawannya setelah berhari raya di Langkawi.

No comments:

Post a Comment