Translate

Tuesday, May 5, 2009

Bayar sewa di kaunter bergerak MBI

IPOH - Semua penghuni rumah pangsa Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) tidak perlu lagi datang ke bangunan ibu pejabat untuk membayar sewa bulanan kerana kaunter bergerak di semua pangsapuri kini telah dibuka.

Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim berkata, kaunter tersebut bertujuan untuk memudahkan penghuni pangsapuri berkenaan melunaskan bil terutamanya bayaran sewa bulanan.

"Sebelum ini semua penghuni pangsapuri berkenaan perlu ke Bangunan MBI di Jalan Sultan Abdul Jalil untuk melakukan urusan dengan MBI terutamanya membayar sewa bulanan.

"Kita faham ada di antara mereka mempunyai masalah pengangkutan mahupun kesuntukan masa. Sehubungan itu, untuk memudahkan penghuni, MBI ambil inisiatif buka kaunter bergerak di pangsapuri berkenaan mulai bulan ini," katanya kepada Kosmo! semalam.

Roshidi berkata, pembukaan kaunter itu melibatkan empat pangsapuri milik MBI iaitu Waller Court, Kinta Height, Sungai Pari dan Taman Harmoni di sini.

Beliau berkata, kaunter bergerak itu akan dibuka Sabtu dan Ahad minggu pertama setiap bulan mulai 8.30 pagi hingga 1 tengah hari.

"Selain membuat bayaran sewa bulanan, penduduk boleh juga melunaskan pelbagai urusan lain seperti membayar cukai taksiran dan kompaun trafik di kaunter terbabit.

"Saya berharap penghuni pangsapuri terlibat dapat memanfaatkan kemudahan kaunter bayaran bergerak ini," katanya.

No comments:

Post a Comment