Translate

Wednesday, July 16, 2014

Khalid Samad akur teguran Sultan Selangor

SHAH ALAM - Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad akur dengan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang menegur beliau kerana mencadangkan kerajaan negeri menghapuskan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).
Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat yang berasal dari Johor berkata, sebagai rakyat negeri tersebut, beliau menerima teguran baginda dengan berlapang dada.

Begitupun, Khalid berharap menerima perkenan Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk menghadap baginda pada masa terdekat untuk memberi penjelasan mengenai isu berkenaan.

“Saya akur dengan semua teguran Tuanku terhadap saya,”  katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Terdahulu sewaktu mencemar duli menyampaikan sumbangan di Masjid Pekan Sepang dekat sini, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan dukacita terhadap Khalid yang sebelum ini mencadangkan kuasa eksekutif MAIS dihapus.

Cadangan itu dibuat Khalid berikutan tindakan MAIS mengarahkan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menyerbu dan merampas kitab Bible berbahasa Melayu dan Iban di Pusat Bible Malaysia di Jalan Gasing, Petaling Jaya dekat sini pada Januari lalu.

No comments:

Post a Comment