Translate

Saturday, December 22, 2012

Budak empat tahun maut dalam kemalangan


IPOH - Seorang kanak-kanak berusia empat tahun terbunuh setelah motosikal yang dinaiki bersama kedua-dua ibu bapanya dirempuh sebuah pacuan empat roda di Kilometer 3, Jalan Bidor-Teluk Intan dekat Tapah kelmarin.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata, mangsa Adam Mohd. Rosidi yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Tapah.

Menurut beliau, dalam kemalangan pada pukul 8.15 malam, bapa kanak-kanak itu, Mohd. Rosidi, 20, yang cedera parah akibat tercampak dari motosikal dirawat di Hospital Teluk Intan manakala isterinya, Sharima Hishamuddin, 19, dirawat di Hospital Tapah.

Beliau berkata, kejadian tersebut berlaku ketika ketiga-tiga beranak itu dalam perjalanan dari Teluk Intan menuju ke Kampung Jeram, Mengkuang, Bidor sebelum dirempuh kenderaan pacuan empat roda dari arah bertentangan.

"Siasatan mendapati kenderaan yang dipandu lelaki berusia 70 tahun itu dikatakan cuba membelok di satu persimpangan sebelum merempuh motosikal yang dinaiki mangsa," kata beliau.

No comments:

Post a Comment