Translate

Friday, July 22, 2011

Suami, anak pensyarah maut nahas mula sedar

IPOH - Dua beranak mangsa kemalangan maut yang mengorbankan seorang pensyarah Universiti Tuanku Abdul Rahman (UTAR), Kampar pada Ahad lalu lalu mula sedar dan semakin stabil.

Timbalan Pengarah Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Dr Rahimi Goon berkata, walaupun telah sedar, Dr. Ananjit Singh, 36, dan anak lelakinya, Jarjit Singh, 4, masih belum dibenarkan keluar dari Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan.

“Jarjit yang mengalami kecederaan parah di beberapa anggota badan semakin stabil sementara bapanya, Ananjit telah selamat menjalani pembedahan memasukkan besi pada kaki kanannya yang patah,” katanya kepada pemberita.

Beliau berkata demikian selepas mengiringi Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir dan beberapa Exco kerajaan negeri Perak seperti Datuk Hamidah Osman, Datuk Mah Hang Soon dan Datuk Saarani Mohamad melawat Ananjit dan Jarjit di HRPB di sini semalam.

Sementara itu, Zambry berkata, beliau mewakili kerajaan negeri simpati dan sedih dengan tragedi yang menimpa keluarga Baljit Kaur, 35, yang merupakan adik perempuan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Malim Nawar, Kesh winder Singh.

Kosmo! Isnin lalu melaporkan Baljit maut selepas en deraan jenis Hyundai Matrix dipandu Ananjit terbabas lalu merempuh pembahagi jalan.

Dalam kejadian pukul 7 pagi itu, mereka dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kampar untuk menghadiri program sukan Taman Bimbingan Kanak-Kanak (Tabika) Jarjit yang dijadualkan pagi tersebut.

No comments:

Post a Comment