Translate

Wednesday, June 30, 2010

Demam bola di Hotel Heritage

MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Kemeriahan dan keghairahan Piala Dunia Afrika Selatan 2010 yang telah memasuki pusingan kedua kini turut dikongsi Hotel Heritage di sini.

Eksekutif Perhubungan Awamnya, Shamsidar Mohamad Khi rudin berkata, pihaknya telah memasang skrin layar lebar bagi menayangkan perlawanan secara langsung bola sepak Piala Dunia mulai akhir minggu lalu.

“Orang ramai yang bukan pelanggan yang menginap di bilik hotel kami boleh menikmati siaran secara langsung Piala Dunia Afrika Selatan 2010 secara percuma.

“Skrin layar lebar yang berukuran 18 meter panjang dan 18 meter lebar itu dipasang di bilik berhawa dingin yang selesa dan boleh memuatkan hampir 100 pengunjung dalam satu masa,” katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Shamsidar berkata, ruang tersebut akan dibuka dari pukul 9 malam hingga 5 pagi setiap hari dan akan menayangkan semua perlawanan Piala Dunia mulai pusingan kedua hingga per lawanan akhir yang bakal berlangsung 12 Julai ini.

Beliau berkata, 100 pengunjung terawal yang menyaksikan setiap tayangan secara langsung perlawanan bola sepak di hotel tersebut juga bakal menerima cenderamata berunsurkan Piala Dunia.

“Cenderamata itu berupa baju jersi, pelekat kereta, pemetik api, rantai kunci, pelekat dan pen. Ia akan berubah-ubah mengikut pasukan yang bertanding.

“Contohnya pada perlawanan pasukan Jerman menentang England, 50 baju jersi Jerman dan 50 baju jersi England akan diedarkan kepada pengunjung,” katanya.

Shamsidar berkata, selain itu, pihaknya turut menyediakan menu istimewa yang hanya terdapat pada musim Piala Dunia untuk santapan pengunjung.

Beliau berkata, antara menu tersebut ialah kentang bakar berempah, udang bakar berempah, karipap sayur, sayap ayam pedas ala Mexico, jejari sotong pedas Calamari dan kek ikan ala Thai.

“Menu tersebut berharga dari RM2 hingga RM14 dan ia membolehkan pengunjung menyaksikan pelawanan secara langsung Piala Dunia sambil menikmati kudapan enak,” ka tanya.

3 comments: