Translate

Tuesday, December 1, 2009

SMA minat kerjasama dengan IKS Perak

IPOH - Persatuan Pengeluar Singapura berminat untuk menjalin kerjasama strategik dengan pengusaha industri kecil dan sederhana (IKS) Perak bagi memasar dan mempromosi produk buatan tempatan.

Presidennya, Renny Yeo berkata, sepanjang lawatan sejak beberapa hari lalu, SMA mendapati Perak mempunyai beberapa produk IKS yang berpotensi tinggi untuk menembusi pasaran antarabangsa.

“Kami datang ke Perak untuk meninjau peluang perniagaan dan pelaburan. Delegasi SMA teruja menemui banyak peluang perniagaan menarik dalam lawatan perniagaan sulung kami ke sini.

”Kami berminat untuk membantu pengusaha IKS negeri ini termasuk melakukan penjenamaan semula terhadap produk terbabit. Apatah lagi SMA mempunyai hubungan yang baik dengan Persekutuan Pengeluar dan Pengilang Malaysia (FMM),” katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir di sini semalam.

Dalam program anjuran FMM cawangan Perak itu, sebanyak 20 syarikat IKS dari Singapura menyertai delegasi persatuan tersebut untuk meninjau peluang perniagaan di negeri ini.

No comments:

Post a Comment