Translate

Saturday, February 5, 2011

Badan berkecai gilis

IPOH - Malang menimpa seorang lelaki apabila dia menemui ajal dalam keadaan mengerikan dengan sebahagian besar tubuhnya berkecai digilis beberapa kenderaan dalam kejadian langgar lari di Kilometer 269.9, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan di sini kelmarin.

Kejadian pukul 8.05 malam itu menyebabkan Mohd. Ridzuani Abdul Wahab, 25, dari Bukut Mertajam, Pulau Pinang mati di tempat kejadian selepas terjatuh di lorong kiri apabila motosikal yang ditunggangnya bergesel dengan sebuah kenderaan lain.

Ketua Trafik Ipoh, Deputi Supritendan Mohd. Rozi Rejab berkata, tubuh mangsa kemudian digilis beberapa kenderaan. Bagaimanapun, kesemua kenderaan itu kemudian meneruskan perjalanan.

"Seorang anggota tentera, Irwan Fahmi Mat Ariff cedera ringan akibat terjatuh dari motosikal yang ditunggangnya setelah terlanggar cebisan mayat mangsa," katanya.

Sementara itu di Kuala Lumpur, Muhammad Adhwa' Jamali, 23, dan P. Steve Jemeriah, 26, maut apabila motosikal yang ditunggang mereka terlibat dalam kemalangan di Jalan Mahameru dan Lebuh Raya Lingkaran Tengah 1 semalam.

Menurut Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning, kedua-dua kemalangan itu berlaku selang 15 minit.

Katanya, Muhamamad Adhwa' maut pada pukul 5 pagi apabila motosikalnya terlanggar belakang sebuah bas ketika membelok di susur Jalan Syed Putra di Jalan Mahameru. Steve Jemeriah pula mati selepas motosikalnya motosikalnya merempuh pembahagi jalan.

No comments:

Post a Comment