Translate

Tuesday, November 21, 2017

Revolusi bola sepak Terengganu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PERSATUAN Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) mengesahkan pihaknya bercadang untuk menghantar satu pasukan bagi beraksi dalam sai­ngan Liga Super musim depan.
Timbalan Presiden 1 PBSNT, Datuk Wan Nawawi Wan Ismail (gambar) berkata, cadangan yang belum dimuktamadkan itu merupakan sebahagian daripada agenda penjenamaan semula bagi meningkatkan mutu bola sepak pasukan Terengganu.

“Berdasarkan perbincangan antara PBSNT dan kerajaan negeri sebelum ini, satu pasukan sahaja akan dihantar untuk saingan Piala Presiden dan Piala Belia mulai musim depan.

“Ia bukan sahaja bertujuan mengurangkan bajet besar yang telah dibelanjakan sebelum ini, malah bagi meningkatkan mutu pasukan negeri ke arah yang lebih hebat dan berkualiti,” katanya kepada Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu itu berkata, usaha terhadap penjenamaan semula pasukan bola sepak Terengganu itu tidak seharusnya dicurigakan dan perlu dilihat sebagai sesuatu yang positif.

Justeru, beliau berharap semua pihak termasuk ahli gabungan PBSNT dan penyokong tegar bola sepak negeri dapat memahami dan memberi kerjasama penuh terhadap penjenamaan semula itu.

“PBSNT mahu melaksanakan perubahan ini dengan harapan ia dapat memberi impak positif kepada pasukan dalam misi untuk menjulang trofi dalam Liga Malaysia.

“Walaupun satu pasukan akan beraksi dalam saingan Liga Premier, ia tidak bermakna pasukan itu tidak mampu untuk meraih kejayaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment