Translate

Thursday, October 15, 2015

Bayar tiket LRT, bas guna kad Bank Rakyat


KUALA LUMPUR – Bank Rakyat akan bekerjasama dengan Kumpulan Prasarana untuk membangunkan sistem pembayaran tiket secara elektronik kepada pemegang kad debit dan kredit institusi kewangan tersebut.

Pengerusi Bank Rakyat, Tan Sri Abdul Aziz Zainal berkata, kemudahan itu meliputi semua perkhidmatan pengangkutan awam kendalian Prasarana iaitu Transit Aliran Ringan (LRT), monorel dan bas RapidKL.

“Kemudahan pembayaran secara elektronik memudahkan pemegang kad debit serta kad kredit Bank Rakyat selain mereka akan menikmati diskaun dua peratus bagi setiap penggunaan perkhidmatan awam tersebut,” katanya selepas merasmikan Program Penamaan Stesen LRT Bank Rakyat-Bangsar di sini semalam.

Turut hadir Pengarah Urusan Bank Rakyat, Datuk Mustafha Abd. Razak dan Ketua Pengarah Eksekutif Kumpulan Prasarana, Datuk Azmi Abdul Aziz.

Program penamaan stesen LRT itu dijalankan bagi tempoh lima tahun sehingga 2020 dengan melibatkan pelaburan lebih RM10 juta.

Selain menaik taraf kemudahan di stesen LRT Bank Rakyat-Bangsar seperti surau dan pusat perbankan elektronik, pelbagai program anjuran Bank Rakyat akan diadakan secara berkala di stesen LRT yang terletak kira-kira 500 meter dari Menara Berkembar Bank Rakyat di sini.

No comments:

Post a Comment