Translate

Monday, December 8, 2014

Ketua Pembangkang Selangor letak jawatan

SHAH ALAM - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Burong, Datuk Mohd. Shamsudin Lias meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang Selangor berkuat kuasa serta-merta hari ini.
Beliau berkata, keputusan itu dibuat berdasarkan prinsip integriti setelah dipaksa menjadi Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Awam (PAC) negeri oleh kerajaan negeri Selangor.
"Buat apa saya jadi Pengerusi PAC Selangor kalau terpaksa menjadi 'pak turut' kerana saya satu-satunya ADUN Barisan Nasional yang akan menganggotai jawatankuasa itu.
"Oleh kerana saya telah menolak jawatan itu dua kali sebelum ini, kerajaan negeri telah meluluskan pindaan undang-undang mewajibkan Ketua Pembangkang Selangor menjadi Pengerusi PAC negeri pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) baru-baru ini," katanya dalam sidang akhbar di Dewan Negeri Selangor di sini hari ini.
Terdahulu Shamsudin memulangkan semua faedah sebagai Ketua Pembangkang termasuk kenderaan rasmi yang baru diterimanya dua minggu lalu kepada Setiausaha Bahagian DUN Selangor, Elya Marini Darmin. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment