Translate

Thursday, December 11, 2014

MACCOPS promosi produk koperasi

SHAH ALAM - Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (Angkasa) menyasar 600,000 pengunjung dari sekitar Lembah Klang akan memeriahkan Karnival Produk dan Perkhidmatan Koperasi Malaysia (MACCOPS) di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) pada hujung minggu ini.

Presiden Angkasa, Datuk Abdul Fattah Abdullah berkata, MACCOPS yang berlangsung selama tiga hari bermula Jumaat ini dari pukul 9 pagi hingga 9 malam tersebut dijangka bakal menerima perolehan sehingga RM3 juta.

"MACCOPS yang julung kali dianjurkan ini bertujuan bagi mempromosi produk dan perkhidmatan koperasi kepada pengguna.

"Sebanyak 100 koperasi tempatan dan antarabangsa termasuk dari Thailand akan membuka gerai jualan bagi mempamerkan produk dan perkhidmatan masing-masing," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Abdul Fattah berkata, antara produk dan perkhidmatan koperasi yang akan diketengahkan pada karnival berkenaan ialah pelancongan, penjagaan kesihatan, pertanian, perladangan, hartanah, kewangan, peruncingan dan pemborongan.

Menurut beliau, pelbagai aktiviti menarik turut disediakan sepanjang penganjuran MACCOPS seperti demostrasi produk, pertandingan mewarna dan gubahan, kuiz dan ceramah Keusahawanan Islam Dalam Koperasi oleh pendakwah bebas terkenal, Mohammad Kazim Elias.

No comments:

Post a Comment