Translate

Saturday, March 19, 2011

Lelaki mati rentung atas katil

MOHD.AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Seorang lelaki warga emas ditemui mati dalam keadaan mengerikan apabila dibiarkan rentung di dalam rumahnya sendiri selepas lehernya dikelar oleh penjenayah dalam kejadian di di Ampang Baru di sini semalam.

Mayat Ho Choong Fah, 84, ditemui hangus pukul 9 pagi di atas sebuah katil di dalam sebuah bilik tidur rumah tersebut oleh pasukan bomba yang bertungkus-limus memadamkan kebakaran sebaik menerima panggilan pada pukul 10 malam kelmarin.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, siasatan awal mendapati mangsa tinggal bersendirian di rumah tersebut dan pihaknya percaya Choong Fah menjadi mangsa pembunuhan.

"Ia berdasarkan kesan kelar yang terdapat pada leher mangsa. Berikutan itu, kita tidak menolak kemungkinan mangsa telah dibunuh terlebih dahulu sebelum dibakar," katanya di sini semalam.

Tambahnya, pihaknya tidak menolak ke mungkinan kebakaran di rumah mangsa berpunca daripada perbuatan khianat penyerang bagi menutup pembunuhan tersebut.

Menurut Mohd. Shukri, mayat mangsa telah dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini untuk menjalani bedah siasat.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh dan polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhbung kejadian agar menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh di talian 05-2451500 bagi membantu siasatan.

2 comments: