Translate

Wednesday, March 24, 2010

Pemandu teksi mati serangan jantung

Oleh AHMAD SYAKIR SAZILI dan MOHD. AZLI ADLAN
berita@kosmo.com.my

IPOH - Seorang pemandu teksi yang sedang mencari penumpang mati selepas dia diserang sakit jantung ketika sedang memandu di persimpangan Jalan Raja Musa Aziz-Jalan Sultan Iskandar di sini semalam.

Semasa kejadian pada pukul 3 petang, Kok Ah Kow @ Kok Tick Meng, 67, yang hilang kawalan ketika memandu melanggar tiga buah kereta lain yang berada di laluan bersebelahan.

Teksi itu kemudiannya merempuh pula kaki lima sebuah kedai ba rangan kesihatan tidak jauh dari itu.

Seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Mei Lee, 17, berkata, sebelum kejadian teksi terhuyung-hayang sebelum ia terbabas di kaki lima kedai terbabit.

Pelajar tingkatan lima itu berkata, Tick Meng sempat membuka pintu teksinya tetapi rebah dengan tangannya memegang kiri dadanya.

“Orang ramai cuba membantu menyelamatnya dengan mem berikan bantuan kecemasan tetapi gagal,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini semalam.

Tick Meng yang berasal dari Taman Pertama di sin idan bapa kepada tiga anak itu sudah bekerja sebagai pemandu teksi kira-kira 40 tahun lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias mengesahkan kejadian tersebut dan mengklasifikasi kematian Tick Meng sebagai mati mengejut akibat diserang sakit jantung.

Sementara itu, di Batu Gajah pula, seorang pengawal keselamatan lemas selepas motosikal ditungganginya terbabas dan terhumban ke dalam lombong tinggal kira-kira 50 meter dari tempat kerja mangsa di Pusat Perindustrian Batu Gajah III di sini semalam.

Semasa kejadian pada pukul 11 pagi, mangsa M. Muniandy, 66, gagal mengawal motosikalnya ketika melalui laluan selebar tiga meter yang memisahkan dua buah lombong berhampiran kilang tempat dia bekerja.

Isteri mangsa, U. Poongathai, 40, berkata, musibah yang menimpa suaminya itu sangat mengejutkan dan sebelum kejadian, Muandy menziarahi ibu mertuanya yang dirawat di Hospital Batu Gajah dekat sini.

Menurut wanita itu, suaminya sebelum ini pernah mengadu letih namun dia tidak mengesyaki suaminya mempunyai masalah kesihatan.

Poongathi dan anak bongsunya, M. Jevanathan, 21, yang menanti di tepi lombong tidak dapat menahan emosi apabila mayat Muniandy dibawa ke tebing lombong oleh unit skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh pada pukul 1.50 petang.

No comments:

Post a Comment