Translate

Monday, January 7, 2013

Lima ditahan kes dera seksual dua kanak-kanak


IPOH - Lima termasuk dua wanita bersaudara ditahan kelmarin bagi membantu siasatan dakwaan penderaan seksual terhadap dua kanak-kanak perempuan berusia lima dan tujuh tahun di Kampung Lian Seng, Bagan Serai kira-kira 125 kilometer dari sini baru-baru ini.
Ketua Polis Perak,  Datuk   Mohd .  Shukri   Dahlan  (gambar) berkata, ibu mangsa berusia 37 tahun membuat aduan mendakwa ahli keluarga bekas suaminya melakukan penderaan seksual tersebut di Ibu Pejabat Polis Daerah Kerian, Bagan Serai pada 27 Disember lalu.

"Susulan keterangan awal dua kanak-kanak perempuan berkenaan, kelima-lima suspek yang berusia 17 hingga 70 tahun ditahan bagi membantu siasatan.

"Mereka terdiri daripada dua ibu saudara, dua sepupu dan seorang  datuk  mangsa. Polis juga akan memanggil bapa mangsa yang kini berada di Kuala Lumpur untuk memberi keterangan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Perak di sini semalam.

 Mohd .  Shukri  berkata, dua beradik berkenaan sedang dirawat di Hospital Taiping dan polis menunggu laporan perubatan bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, perkhidmatan pakar psikiatri kanak-kanak dari Hospital Pulau Pinang juga diminta membantu proses rakaman keterangan mangsa.

"Setakat ini, doktor Hospital Taiping mengesahkan terdapat sedikit kesan koyakan pada kemaluan salah seorang mangsa namun puncanya belum diketahui.

No comments:

Post a Comment