Translate

Tuesday, June 26, 2018

PDRM tolak desas-desus rombakan pada masa terdekat

MOHD. AZLI ADLAN

SETIU - Polis Diraja Malaysia (PDRM) menolak desas-desus akan berlakunya rombakan sama ada melibatkan perjawatan tertinggi mahupun struktur jabatan pasukan keselamatan tersebut dalam masa terdekat.

Pengarah Pengurusan PDRM Bukit Aman, Datuk Seri Abd. Ghafar Rajab berkata, beliau masih belum mendengar mahu pun menerima arahan pengstrukturtan semula PDRM daripada pucuk pimpinan dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) buat masa ini.

"Setakat ini, saya sendiri sebagai Pengarah Pengurusan (PDRM Bukit Aman) tidak menerima arahan daripada Ketua Polis Negara (Tan Sri Mohamad Fuzi Harun) atau KDN berhubungan rombakan itu.

"Begitupun, sekiranya menerima arahan rasmi kelak sama ada untuk membesar atau mengurang (jabatan) atau melibatkan pergajian, saya tidak mempunyai masalah untuk melaksanakannya kerana ia memang tugas Jabatan Pegurusan (PDRM Bukit Aman),"  katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan kompleks Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Setiu yang turut dihadiri Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail dan Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Zulkifli Mat Deris di Permaisuri di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment