Translate

Thursday, December 31, 2009

Mayat bayi dibuang bagai sampah

Oleh MOHD.AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my
IPOH - Penduduk Pangsapuri Ashby, Jalan Hospital di sini gempar dengan penemuan mayat bayi perempuan yang dipercayai baru dilahirkan di dalam salah sebuah tong sampah yang terdapat di pangsapuri tersebut.

Dalam kejadian kira-kira 11.30 pagi itu, mayat bayi yang masih bertali pusat tersebut ditemui seorang pekerja Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), K.Rajasekaran, 46, yang memungut sampah di kawasan perumahan terbabit.

Rajasekaran berkata, dia dan rakannya seperti biasa memungut sampah dalam tong sampah di pangsapuri tersebut sebelum dimasukkan ke dalam lori disediakan.

Dia berkata, semasa alat pengasing lori sedang memproses sampah yang terdapat di dalam tong sampah kedua di Blok 5, kawasan perumahan terbabit tiba-tiba satu objek kecil ter jatuh.

“Pada mulanya saya ingatkan kepala ikan tapi mayat bayi,” katanya ketika ditemui Kosmo! di tempat kejadian semalam.

Menurutnya, sejurus kemudian, dia dan beberapa pekerja am MBI lain terus melaporkan penemuan tersebut di Balai Polis Sungai Senam, disini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, siasatan awal polis mendapati mayat bayi perempuan tersebut dipercayai baru dilahirkan dalam tempoh 24 jam.

Beliau berkata, mayat bayi tersebut telah dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini untuk menjalani bedah siasat dan setakat ini masih tiada suspek ditahan dan pihak polis sedang giat mengesan ibu bayi terbabit.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes tersebut diminta menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh di talian 05-2451500 untuk membantu siasatan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

No comments:

Post a Comment