Translate

Wednesday, February 3, 2016

Juruwang dituduh guna kad kredit pelanggan

KUALA LUMPUR - Seorang juruwang wanita dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan menggunakan kad kredit pelanggan untuk membeli barangan peribadi pada 12 Januari lalu.
Noor Raihan Idris, 20, yang mempunyai masalah kurang pendengaran dan jantung membuat pengakuan bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Husna Dzulkifly.
Begitupun, Husna menangguhkan hukuman sehingga 4 Mac depan bagi menunggu laporan sosial daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat memandangkan tertuduh merupakan pesalah muda yang berusia bawah 21 tahun.
Berdasarkan pertuduhan, Nor Raihan didakwa menggunakan kad kredit Maybank American Express milik seorang pelanggan untuk membeli barangan peribadi bernilai RM164.90 di Aeon Quill City Mall di sini pada pukul 3 petang, 12 Januari lalu.
Kad kredit itu milik seorang pelanggan yang tertinggal sewaktu tertuduh bertugas sebagai juruwang di pasar raya besar sama sehari sebelum kejadian.
Nor Raihan didakwa mengikut Seksyen 403 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara antara enam bulan dan lima tahun dan sebatan dan boleh dikenakan denda jika sabit kesalahan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment