Translate

Monday, March 28, 2011

Sayangi Diri , Sayangi Wanita dapat sambutan

IPOH - Bengkel Sayangi Diri, Sayangi Wanita peringkat Perak yang berlangsung semalam mendapat respons positif daripada lebih 200 peserta dari seluruh negeri itu.

Rata-rata peserta mengakui bengkel sehari anjuran majalah Wanita tersebut telah memberi input-input berguna dan praktikal bagi peningkatan sahsiah diri dan keluarga.

Seorang peserta, Fairuz Fakhrurazi, 45, dari Lumut dekat sini, berkata, pengisian bengkel berkenaan begitu komprehensif dan seimbang merangkumi aspek kekeluargaan, kesihatan, keagamaan, kecantikan dan undang-undang.

"Banyak panduan berguna kepada wanita supaya dapat memainkan peranan yang lebih berkesan sebagai isteri dan ibu ke arah keluarga sejahtera," katanya ketika ditemui menyertai bengkel berkenaan di Kediaman Rasmi Menteri Besar Perak di sini semalam.

Bengkel yang mendapat kerjasama Badan Amal dan Usaha Isteri-Isteri Wakil Rakyat Barisan Nasional Perak (Baiduri) dan Yayasan Bina Upaya (YBU) Darul Ridzuan itu dirasmikan oleh Yang Dipertua Baiduri, Datin Saripah Zulkifli.

Pengarang Wanita, Normala Hamzah turut hadir dalam bengkel yang juga mendapat sokongan beberapa penaja seperti Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP), Jamu Mak Dara, Adabi, A-Lazo dan D'or Rue.

Seorang peserta lain, S. Thilakavathi, 35, dari Lahad di sini, berkata, selain ilmu kekeluargaan, bengkel tersebut memberi kesedaran kepadanya terhadap kecantikan diri seperti penjagaan wajah dan solekan yang sering diabaikan selama ini.

"Tidak bermakna sudah lama berkeluarga dan mempunyai anak tidak boleh bergaya. Selain itu saya juga dapat belajar seni kraf tangan yang rupanya tidak sesukar mana membuatnya," katanya.

No comments:

Post a Comment