Translate

Friday, January 15, 2016

Pelakon Zahnita fail cerai buat kali kedua

SHAH ALAM – Model dan pelakon, Zahnita Wilson memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya, Abd. Zackery Ghouse Abd. Ghafoor (gambar kecil), 38, di Mahkamah Rendah Sya­riah di sini semalam.

Permohonan mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu tuntutan perceraian de­ngan talak atau dengan pe­rintah mahkamah itu merupakan kali kedua dikemukakan pelakon yang pernah membintangi filem Gila-Gila Pengantin Popular dan Kuliah Cinta tersebut.

Sebelum ini, Zahnita atau nama sebenarnya, Zahnita Do­rothy Hussein Wilson, 31, pernah memfailkan permohonan cerai secara fasakh di mahkamah syariah sama pada 18 November 2013 namun, bertindak menarik balik pada awal tahun lalu.

Dia yang diwakili peguam syarie, Suariany Awaludin memberitahu Hakim Syarie, Muhamad Hisyam Zakaria, tuntutan penceraian itu dilakukan selepas mendapati tiada persefahaman lagi antara dia dan suaminya.

Abd. Zackery yang diwakili peguam syarie, Yusfa Hanis Yussoff membantah permohonan cerai tersebut dan percaya rumah tangga mereka yang telah dibina selama 10 tahun masih boleh diselamatkan lagi.

Muhamad Hisyam menetapkan sebutan semula pada 4 Februari depan bagi pelantikan Jawatankuasa Pendamai yang berfungsi untuk mencari jalan bagi memulihkan rumah tangga pasangan tersebut untuk mengelakkan perceraian.

Sementara itu, Zahnita ketika ditemui di luar mahkamah berkata, dia yang tinggal ber­asingan dengan suaminya sejak 13 November tahun lalu percaya rumah tangga mereka sudah tidak dapat dipertahankan lagi.

“Saya juga telah mengemukakan permohonan penjagaan anak interim (sementara) yang turut akan memulakan prosi­ding pada 4 Februari depan,” katanya.

Pasangan tersebut yang telah mendirikan rumah tangga pada 3 Jun 2005 dikurniakan dua anak perempuan iaitu Zahrafeena, sembilan dan Zasharayna, tiga tahun

No comments:

Post a Comment