Translate

Saturday, January 23, 2016

Kronologi kes Shana Avril

23 April 2015 - Satu rakaman video berdurasi satu minit 53 saat menjadi viral yang memaparkan seorang wanita menanggalkan baju dan mendedahkan payudara di sebuah restoran di Jalan Petaling, Kuala Lumpur.

25 April 2015 - Wanita yang berperangai pelik dalam video terbabit berjaya ditahan polis dan disahkan sebagai Shana Avril yang merupakan seorang pelakon dan model warga negara Malaysia yang berasal dari Sabah.

28 April 2015 - Shana Avril mengaku tidak bersalah ketika dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas pertuduhan melakukan perbuatan lucah di tempat awam.

29 Mei 2015 - Majistret Nur A’minatul Mardiah Md. Nor memerintahkan Shana Avril menjalani penilaian mental selama sebulan di Hospital Bahagia Ulu Kinta, Tanjung Rambutan, Perak.

2 Julai 2015 - Tempoh penilaian mental Shana Avril dilanjutkan selama sebulan lagi oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur bagi melengkapkan laporan tahap kesihatan mental tertuduh.

10 Ogos 2015 - Laporan penilaian mental Shana Avril oleh Hospital Bahagia Ulu Kinta menunjukkan bahawa dia adalah waras dan layak dibicarakan di mahkamah.

20 Januari 2015 - Shana Avril menukar pengakuan kepada bersalah dan dia dikenakan bon berkelakuan baik selama dua tahun dengan cagaran RM4,000.

No comments:

Post a Comment