Translate

Tuesday, July 10, 2018

Penjenayah pecah kereta 
Geng Pak Hitam dicekup

KUALA TERENGGANU – Geng jenayah terdiri daripada kalangan penagih dadah yang giat melakukan pecah ken­deraan di kawasan masjid sekitar bandar raya ini dan Kuala Nerus ditumpaskan polis berikutan penahanan tiga suspek termasuk seorang wanita pada Khamis lalu.

Kumpulan jenayah yang menggelarkan mereka sebagai Geng Pak Hitam itu dipercayai telah terlibat dalam sekurang-kurangnya enam kes pecah kereta termasuk melibatkan pacuan empat roda, Toyota Hilux milik bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (KJSJ) Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah yang telah bersara dua tahun lalu.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Idris Abd. Rafar berkata, Geng Pak Hitam telah memecah cermin kenderaan Toyota Hilux dan melarikan sebuah beg mengandungi beberapa kitab agama dan tafsir al-Quran sewaktu Mohd. Adnan menunaikan solat Subuh di sebuah masjid di Kuala Ibai di sini pada 25 Jun lalu.

“Ketiga-tiga suspek berusia 28 hingga 40 tahun ditahan di kawasan tempat letak kereta sebuah masjid di Bukit Besar di sini pada pukul 5 pagi, 5 Julai lalu.

“Pemeriksaan di dua premis di Jalan Sultan Omar dan Bandar Baru Pulau Kam­bing di sini menemui barangan disyaki curi seperti tudung, buku, beg, telekung, kunci pendua kereta, beg tangan, kitab agama dan pakaian,” kata beliau di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu di sini semalam.

Menurut beliau, siasatan awal mendapati geng jenayah yang didalangi seorang lelaki berusia 40 tahun digelar Pak Hitam tersebut memilih kereta-kereta mangsa yang diletakkan di kawasan masjid di sekitar bandar raya ini dan Kuala Nerus pada waktu solat Subuh untuk dipecah.

No comments:

Post a Comment