Translate

Saturday, July 14, 2018

Kerajaan negeri Terengganu sedia taja tangan palsu Nur Zulaika

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Keputusan sama ada Nur Zulaika Khumaira Zulkifli, 7, boleh memakai tangan palsu dijangka diketahui pada esok.

Bapanya, Zulkifli Mohamad, 38, berkata, balutan luka pada tangan kiri anak sulungnya yang putus sehingga hampir paras bahu akan dibuka esok.

"Doktor memberitahu rawatan selanjut terhadap kecederaan menimpa anak saya (Nur Zulaika Khumaira) termasuk sama ada dia boleh memakai tangan palsu atau sebaliknya juga boleh diketahui selepas laporan perubatan siap pada hari sama (esok)," katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad di Wad 5C, Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini hari ini.

Sementara itu, Menteri Besar Terengganu, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, kos pemasangan tangan palsu kanak-kanak perempuan tersebut akan ditaja sepenuhnya oleh kerajaan negeri.

"Saya bersimpati dan berharap sumbangan pemasangan tangan palsu tersebut diharap dapat membantu sedikit sebanyak adik Nur Zulaika Khumaira untuk meneruskan kehidupan seperti biasa selepas ini," katanya.


Kosmo! hari ini melaporkan Nur Zulaika Khumaira mengalami detik tragis apabila tangan kirinya putus hingga hampir paras bahu akibat tersepit pada rim motosikal yang ditunggang sepupunya di Kampung Binjai Bongkok, Bukit Payong, Marang. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment