Translate

Monday, July 23, 2018

Bioalpha sasar tambah 10 farmasi Constant menjelang akhir tahun

MOHD. AZLI ADLAN

DUNGUN - Syarikat bioteknologi tempatan, Bioalpha Holding Berhad (Bioalpha) menyasar untuk menambah 10 lagi cawangan farmasi Constant di seluruh negara menjelang akhir tahun ini.

Pengerusi Bioalpha Holding Berhad (Bioalpha), Tan Sri Abdul Rahman Mamat berkata, setakat ini, terdapat 20 farmasi Constant bagi memasarkan produk keluaran syarikat itu jenama Apotec dan Nushine yang dibuka secara francais di seluruh negara termasuk tiga di Terengganu.

Beliau berkata, sebanyak 50 peratus daripada pasaran produk Bioalpha yang diperbuat daripada herba tradisional di pasarkan di pasaran domestik selebihnya 25 peratus di Indonesia, China (20 peratus) dan lain-lain negara (lima peratus).

"Kami mempunyai 300 produk suplemen seperti penjagaan kecantikan, kulit dan obesiti dan peningkatan imuniti badan yang sebahagian bahan asasnya didapati di dua taman herba di Pasir Raja dekat sini dan Desaru, Johor.

"Tanaman herba tradisional tersebut seperti Tongkat Ali, Kacip Fatimah, Betik Sekaki, Misai Kucing, Dukung Anak, Roselle dan Hempedu Bumi yang ditanam di sebahagian daripada 528.12 hektar tanah terdapat di kedua-kedua taman herba terbabit sudah mula ditunai hasilnya," katanya selepas menyaksikan pembukaan Taman Herba Pasir Raja dekat sini hari ini.

Majlis yang disempurnakan Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin turut dihadiri Menteri Besar Terengganu, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar dan Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER), Datuk Seri Jebasingam Issace John. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment