Translate

Friday, April 20, 2018

Pas Terengganu umum 32 calon DUN, lapan Parlimen

MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARIAH KHALIDI

MARANG - Ketua Dewan Pemuda Pas, Muhammad Khalil Abdul Hadi diletakkan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Burok pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).
Anak Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tersebut menggantikan penyandang DUN berkenaan, Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi yang digugurkan.
Ketua Pengarah Pilihan Raya Pas Pusat, Prof. Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar pula dicalonkan untuk mengisi kekosongan yang ditinggalkan Abdul Hadi di DUN Rhu Rendang.
Abdul Hadi dan Ahli Majlis Syura Ulamak Pas, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali pula masing-masing mempertahankan Parlimen Marang dan Kuala Nerus.
Pas Terengganu juga mengekalkan hampir keseluruhan 15 penyandang DUN dan empat Parlimen kecuali Syed Azman dan bekas Pesuruhjaya Pas negeri, Abdul Wahid Endut (Wakaf Mempelam).
Penyandang Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad pula meninggalkan Pas untuk menyertai Parti Amanah Nasional dan mencalonkan Pengarah Jabatan Penerangan Pas Pusat, Ahmad Amzad Mohamed @ Hashim untuk kerusi tersebut pada PRU-14.
Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Husein Awang yang tidak bertanding mengumumkan calon-calon tersebut di Dewan Tok Guru, Rusila, Marang sebentar tadi. - K! ONLINE


No comments:

Post a Comment