Translate

Wednesday, February 21, 2018

Bas Amphicoach mula dipandu uji di Sungai Terengganu

KUALA TERENGGANU - Bas Amphicoach atau dua alam yang baru diterima kerajaan negeri Terengganu empat hari lalu menarik perhatian ramai apabila ia menjalani sesi pandu uji di sini hari ini.

Kenderaan yang boleh beroperasi di darat dan air itu dilihat menyelusuri Sungai Terengganu dari Kampung Losong Feri hingga Taman Taman Islam di sini selama kira-kira 45 minit.

Pengurus Besar Ultimate Technology Ltd, Stephen Morrison Smith berkata, sesi pandu uji yang dilakukan pertama kali dilakukan sejak kenderaan itu tiba di bandar raya ini pada Ahad lalu bertujuan untuk mendapatkan lesen operasi daripada pihak berkuasa.

"Sesi pandu uji di darat dan air bas Amphicoach pada hari ini (semalam) berjalan lancar dan ia dipandu pada kelajuan sehingga enam knot sejam menyelusuri Sungai Terengganu.

"Ultimate Technology merupakan syarikat yang bertanggungjawab dalam pembinaan dan pengilangan bas Amphicoach termasuk yang dibeli kerajaan negeri Terengganu ini sejak tahun 2010," katanya kepada pemberita di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment