Translate

Sunday, December 10, 2017

Vokalis kumpulan rock Panji meninggal dunia

DUNGUN - Vokalis kumpulan rock 90-an, Panji meninggal dunia setelah muntah darah di rumahnya di Jalan Lembah, Kampung Sungai Buaya di sini hari ini.

Norman, 55, atau nama sebenarnya Mohd. Nor Hussin yang popular dengan lagu Semilir dan Sayap Terluka bersama kumpulan Panji menghembuskan nafas terakhir pada pukul 7.45 malam.

Adiknya, Mohd. Shafie, 54, berkata, allahyarham abangnya menderita penyakit misteri yang menyebabkan tubuhnya tiba-tiba tidak bermaya dan kurus mendadak sejak pertengahan tahun lalu.

"Sewaktu kejadian, abang saya yang terbaring di katil tiba-tiba mengadu sakit dada dan meminta anak sulungnya, Haris Haikal, 16, mengurutnya.

"Tidak lama kemudian, dia tiba-tiba muntah darah sebelum tidak sedarkan diri. Saya cuba mengajarnya dua kalimah syahadah, cuma mulutnya dilihat kumat-kamit seketika," katanya kepada kepada Kosmo! di sini hari ini.

Mohd. Shafie berkata, dia yang mendapati tubuh Norman sudah tidak bergerak telah bertindak  memaklumkannya kepada Hospital Dungun di sini.

Dia berkata, pegawai perubatan hospital itu yang tiba di rumah mereka tidak lama kemudiannya mengesahkan abangnya sudah meninggal dunia.

"Jenazah abang saya dijangka akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Syed Yahaya di sini pada pagi esok," katanya. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment