Translate

Thursday, December 21, 2017

Pantai Batu Burok berwajah baharu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Kawasan Pantai Batu Burok yang merupakan antara lokasi utama tumpuan pelancong di bandar raya ini diperindahkan lagi menerusi program Hias Bandar oleh Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT).

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesejahteraan Bandar negeri, Datuk Mohd. Jidin Shafie berkata, premis-premis yang terdapat di kawasan itu termasuk Dataran Bangau, medan selera, Kelab Eksklusif dan tandas telah dicat semula dengan warna-warna ceria bagi menarik perhatian pengunjung.

"Aktiviti keceriaan di Pantai Batu Burok ini merupakan kesinambungan daripada program Hias Bandar yang pernah diadakan di bangunan tempat letak kereta Pasar Payang dan rumah kedai Jalan Banggol sebelum ini.

"Ia dijalankan secara gotong-royong melibatkan kakitangan MBKT dan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Terengganu (JBPT). Cat yang digunakan pula ditaja syarikat pengeluar cat, Juton melibatkan kos kira-kira RM10,000," katanya selepas melakukan tinjauan di Dataran Bangau, Batu Burok di sini hari ini.

Turut hadir Datuk Bandar Kuala Terengganu, Mohd. Zulkifli Abu Bakar dan Pengarah JBPT, Azlimin Mat Noor. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment