Translate

Friday, December 1, 2017

Mangsa banjir Terengganu kembali meningkat

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Empat daerah di Terengganu iaitu Kuala Terengganu, Kuala Nerus, Marang dan Dungun kembali dilanda banjir hari ini berikutan hujan lebat yang turun selama lebih 24 jam sejak petang semalam.

Keadaan banjir di Besut juga masih belum surut manakala semua 27 mangsa banjir di Setiu yang sebelum ini ditempatkan di Surau Kampung Nyatoh telah dibenarkan pulang ke rumah masing-masing semalam.

Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Terengganu, Che Adam A. Rahman berkata, sebanyak tujuh pusat pemindahan yang ditutup kelmarin kembali di buka semalam iaitu empat di Marang dan masing-masing satu di Dungun, Kuala Terengganu dan Kuala Nerus.

Beliau berkata, banjir di empat daerah iaitu Kuala Terengganu, Kuala Nerus, Marang dan Dungun yang sebelum ini telah surut kembali dinaiki air bah setakat pukul 7 malam ini.

"Seramai 284 mangsa daripada 83 keluarga telah ditempatkan di lapan pusat pemindahan di daerah-daerah terbabit.


"Marang mencatatkan mangsa banjir teramai iaitu 183 orang diikuti Kuala Terengganu (41), Dungun (32), Besut (21) dan Kuala Nerus (14)," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment