Translate

Wednesday, December 13, 2017

Dua penagih dadah serang polis dengan pisau ditangkap

BESUT – Dua lelaki dipercayai penagih dadah yang bertindak ganas cuba mencederakan angota polis dengan sebilah pisau berjaya ditahan di Kampung Kerandang dekat sini kelmarin.

Sebelum kejadian pada pukul 9 pagi itu, kelibat kedua-dua suspek berusia 33 dan 49 tahun itu berada dalam keadaan mencurigakan dan dlihat oleh sepasukan anggota polis yang sedang mengadakan rondaan.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi (gambar) berkata, salah seorang anggota polis berkenaan kemudiannya telah memperkenalkan diri dan meminta dokumen pengenalan daripada kedua-dua lelaki itu untuk diperiksa.

“Mereka bukan sahaja enggan memberi kerjasama malah bertindak mahu mencederakan anggota polis dengan salah seorang suspek bertindak meng­hunus sebilah pisau dipercayai bagi menikam anggota kita sehingga mencetuskan pergelutan.

“Bagaimanapun, kedua-dua suspek berjaya ditewaskan dan pemeriksaan pada sebuah kotak rokok milik salah seorang daripada mereka menemui satu penyedut minuman mengan­dungi serbuk putih dipercayai dadah jenis heroin,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Menurut Mohd. Zamri, ujian air kencing mendapati mereka positif dadah jenis ganja.

“Siasatan lanjut mendapati kedua-dua suspek mempunyai rekod kesalahan lampau,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment