Translate

Monday, November 20, 2017

SPRM Terengganu ada 11,000 anggota Gerah

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Terengganu mempunyai keahlian paling tertinggi dalam program Sahabat Gerakan Revolusi Anti Rasuah (Gerah) kelolaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di seluruh negara dengan keanggotaan kini berjumlah hampir 11,000 orang.

Pengarah SPRM Terengganu, Mohd. Zaki Hassan berkata, sambutan memberangsangkan penduduk negeri ini terhadap Gerah telah melepasi sasaran awal 10,000 anggota sewaktu pelancarannya di peringkat negeri pada bulan Ogos lalu.

Beliau berkata, Gerah merupakan medium kepada masyarakat untuk menyalurkan maklumat, tenaga dan buah fikiran kepada SPRM bagi menjayakan usaha-usaha pencegahan rasuah.

"Program Ikrar Bebas Rasuah (IBR) juga mendapat sambutan menggalakkan dengan 46 jabatan dan agensi kerajaan negeri telah berbuat demikian sejak bulan Februari lalu.

"Saya difahamkan ada 59 agensi kerajaan dan syarikat berkaitan kerajaan di negeri ini sedang menunggu giliran untuk melaksanakan program IBR. Kami bercadang untuk menyelesaikannya menjelang akhir tahun ini," katanya kepada pemberita di  sini hari ini.

Terdahulu, beliau menyaksikan majlis lafaz dan menandatangani IBR oleh 1,100 kakitangan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) yang diketuai diketuai Naib Canselor UniSZA, Prof. Dr. Ahmad Zubaidi A. Latif. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment