Translate

Tuesday, September 26, 2017

Taman Ilmu Terengganu mula dibuka secara rasmi

Oleh MOHD. AZLI ADLAN


BESUT - Taman Ilmu seluas 303.25 hektar yang merupakan pusat bersepadu perkongsian kemudahan pendidikan asas institusi pengajian tinggi (IPT) milik kerajaan negeri Terengganu mula beroperasi hari ini.
Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, buat permulaan, satu blok daripada tujuh kolej kediaman yang berada di dalam premis tersebut akan dihuni pelajar Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) kampus Tembila yang mempunyai dua fakulti iaitu Infomatik dan Pengkomputeran serta Biosumber dan Industri Makanan.
"Seramai 250 pelajar lelaki baru UniSZA yang baru mendaftar semalam itu akan mula memasuki kolej kediaman berkenaan pada Ahad ini.
"UniSZA juga akan memasuki sebuah blok kolej kediaman Taman Ilmu setelah kerja-kerja pengubahsuaian dan pembaikan selesai pada masa terdekat," katanya selepas merasmikan pembukaan Kolej Kediaman Taman Ilmu, Tembila dekat sini hari ini.
Turut hadir Menteri Pendidikan Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh, Naib Canselor (UniSZA) dan Prof. Datuk Dr. Ahmad Zubaidi Abdul Latif.

No comments:

Post a Comment