Translate

Saturday, September 23, 2017

Lanun rompak kapal tangki MT MGT 1 berjaya ditahan selepas tiga minggu lolos

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Salah seorang daripada tiga lanun yang berjaya meloloskan diri daripada kawalan Maritim Malaysia (APMM) selepas merampas sebuah kapal tangki kira-kira tiga minggu lalu akhirnya berjaya ditahan pada Khamis lalu.
Lelaki warga Indonesia berusia 46 tahun yang disyaki anggota kumpulan lanun terbabit dijumpai beberapa penduduk kampung terdampar di pantai Seberang Takir, Kuala Nerus sebelum diserahkan kepada pihak berkuasa.
Pengarah APMM Terengganu, Kepten Maritim Rahim Ramli berkata, sewaktu ditemui suspek yang berada dalam keadaan lemah telah mengenalkan diri kononnya sebagai Sabri Adnan.
"Bagaimanapun, pemeriksaan Jabatan Imigresen dengan kerjasama APMM mendapati suspek sebenarnya salah seorang daripada tiga lanun yang berjaya meloloskan diri dalam operasi menyelamatkan kapal tangki, MT MGT 1 di perairan Terengganu berhampiran Pulau Yu Besar pada 6 September lalu.
"Ia berdasarkan semakan gambar pasport milik suspek tersebut yang berada dalam simpanan APMM," katanya pada sidang akhbar di Markas Maritim Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment