Translate

Tuesday, August 8, 2017

Sorok heroin, eramin 5, pil kuda dalam anak patung Mickey Mouse

BESUT – Taktik tiga lelaki disyaki pengedar dadah menyembunyikan bahan terlarang itu dalam anak patung Mickey Mouse gagal mengaburi mata pihak berkuasa apabila ditahan polis di sebuah rumah di Kampung Beris Lampu, Kuala Besut dekat sini pada Isnin lalu.

Dua nelayan dan seorang buruh berusia 25 hingga 27 tahun ber­kenaan diberkas bersama kesemua dadah jenis heroin, eramin 5 dan pil kuda yang dianggarkan bernilai RM5,023 dalam serbuan pada pukul 8.30 malam itu.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, serbuan dilakukan berikutan maklumat daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Puteh yang telah melakukan operasi pencegahan dadah di Cherang Ruku, Pasir Puteh, Kelantan beberapa hari sebelum itu.

“Pemeriksaan di dalam rumah di Kampung Beris Lampu itu me­nemui empat botol yang mengan­dungi serbuk putih dipercayai dadah jenis heroin, 65 pil dipercayai dadah jenis eramin 5 dan empat biji pil kuda.

“Kesemua dadah tersebut dijumpai disorok di dalam sebuah anak patung Mickey Mouse yang diletakkan di bawah katil di salah sebuah bilik tidur di rumah ber­kenaan,” katanya di sini semalam.

Menurutnya, ketiga-tiga suspek  juga didapati positif dadah jenis methamphetamine.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana mengedar dadah yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

No comments:

Post a Comment