Translate

Thursday, August 24, 2017

Skuad endurance buru dua emas

PASUKAN Endurance kebangsaan diketuai Sultan Te­reng­ganu, Sultan Mizan Zainal Abidin akan membawa cabaran negara dalam acara endurance Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017) yang membuka tirai di Taman Edu­rance Antarabangsa Terengganu (TIEP), Lembah Bidong, Setiu, Terengganu hari ini.

Perlumbaan disiplin edurance sejauh 80 kilometer itu menawarkan dua pingat emas iaitu individu dan berpasukan bermula pada pukul 3 pagi tadi.

Pasukan Edurance diwakili Sultan Mizan, Muhammad Fuad Hashim, Mohd. Adhwa Embong dan Azizatul Asma Abdullah, Mohd. Bulkhari Rozali dan Mohd. Yusran Yusuf.

Azizatul Asma, 21, berkata, pasukan negara telah berada dalam keadaan fizikal dan mental yang kukuh untuk memenuhi harapan ramai membolot kedua-dua pingat emas yang dipertandingkan dalam disiplin berkenaan.

Bekas penunggang remaja No. 1 itu dunia yang menunggang kuda bernama Mora Tishaka tersebut berkata, persiapan rapi telah dibuat dan keadaan kuda-kuda juga kini berada dalam keadaan baik.

“Secara peribadi, saya agak berdebar juga kerana ini kejohanan besar pertama yang disertai setelah berehat lama selama tiga tahun akibat kecederaan ketika menyertai kejohanan Edurance pada tahun 2014.

“Begitupun, saya berjanji akan melakukan sebaik mungkin untuk memenuhi harapan besar rakyat Malaysia,” katanya kepada ketika dihubungi Kosmo! Ahad di Setiu semalam.

Sementara itu, Muhammad Fuad, 27, berkata, impian besar untuk menyumbang dua pingat emas tersebut pasti mendapat tentangan sengit daripada empat negara yang turut mengambil bahagian iaitu Thailand, Kemboja, Brunei dan Singapura.

Beliau yang merupakan antara taruhan terbaik negara berkata, pencabar utama kontinjen Malaysia pastinya Thailand yang memiliki beberapa atlet bertaraf dunia.

No comments:

Post a Comment