Translate

Saturday, August 12, 2017

Selepas adik, kakak disengat tebuan meninggal dunia

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Dua hari selepas adiknya meninggal dunia, Irdina Bayrisyia Abdul Wahab Al Hadi, 8, yang sebelum ini kritikal akibat disengat tebuan menghembuskan nafas terakhir semalam.
Kanak-kanak perempuan itu meninggal dunia ketika sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini pada pukul 2.30 pagi.

Ibu saudaranya, Zuraida Abdul Ghafar, 37, berkata, Irdina Bayrisyia menghembuskan nafas terakhir di sisi ibunya, Zuriati Abdul Ghafar, 35.

“Saya difahamkan doktor HSNZ yang merawat anak saudara saya telah sedaya upaya untuk memulihkan Irdina namun ketentuan Allah mengatasi segalanya.

“Selepas adik meninggal dunia, giliran kakak pula. Sedih memang sedih tetapi kami reda dengan takdir Allah ini,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Zuraida memberitahu, jena­zah Irdina Bayrisyia selamat dikebumikan pada pukul 12.30 tengah hari semalam bersebelahan dengan kubur adiknya, Iffriah Darwisah, 3, yang disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Batu Tiong, Dungun kelmarin.
Kosmo! semalam melaporkan kegirangan tiga beradik bermain di kawasan rumah berakhir de­ngan tragedi apabila adik bongsu mereka berusia tiga tahun maut manakala kakaknya kritikal akibat disengat tebuan di Kampung Batu Tiong, Kuala Dungun, Du­ngun pada Rabu lalu.

Kejadian pada pukul 6.30 petang itu meragut nyawa Iffriah Darwisah dan Irdina Bayrisyia kerana disengat tebuan yang tiba-tiba keluar dari semak berhampiran manakala anak lelaki Zuriati terselamat sebab sempat melarikan diri.

No comments:

Post a Comment