Translate

Wednesday, August 23, 2017

Murid SK Pulau Perhentian pacak Jalur Gemilang di dasar laut

BESUT - Sekolah Kebangsaan (SK) Pulau Perhentian dekat sini mencipta kelainan dalam menyemarakkan semangat patriotisme di kalangan muridnya dengan mengadakan aktiviti memacakkan Jalur Gemilang di dasar perairan pulau peranginan tersebut dekat sini hari ini.
Penolong Kanan Ko-Kurikulum SK Pulau Perhentian, Amri Awang Omar berkata, selaman skuba bagi memacak Jalur Gemilang di dasar laut pada kedalaman tujuh meter tersebut telah dilakukan empat murid tahun lima dengan iringan tujuh guru sekolah terbabit.
Beliau yang juga pengerusi program berkata, aktiviti Skuba Merdeka itu merupakan sebahagian acara Aspirasi Merdeka anjuran sekolah itu yang bertujuan memeriahkan sambutan Hari Kemerdekaan ke-60 yang bakal disambut 31 Ogos ini.
“Semua 11 peserta merangkumi tujuh guru dan empat murid terbabit mendapat bimbingan penyelam profesional dari Kelab Sea Sight Dive Club Centre bagi melakukan selaman skuba berkenaan.
“Jalur Gemilang itu dipacak dalam kedalaman tujuh meter di dalam dasar perairan Pulau Perhentian Besar berhampiran kawasan kincir angin yang menjadi tumpuan pelancong,” katanya kepada Kosmo! dekat sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment