Translate

Sunday, August 6, 2017

Misi wajib menang Terengganu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SKUAD Terengganu bertandang ke Kuantan dengan misi wajib menang pada aksi menentang Kuantan FA kempen Liga Premier di Stadium Darul Makmur malam ini.

Pengendali Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, tiga mata perlu dibawa pulang sebagai bekalan untuk mencerahkan lagi peluang skuad Penyu melangkah ke Liga Super musim depan.

“Kita tidak boleh keciciran sebarang mata lagi dalam empat aksi terakhir Liga Premier termasuk menentang Kuantan FA malam esok (ini).

 “Saya juga telah mengarahkan anak-anak buah saya agar bermain bermati-matian seolah-olah beraksi pada pentas final kerana kami hanya mahukan tiga mata pada perlawanan itu nanti,” kata Irfan di Kuala Terengganu semalam.

Irfan berkata, persaingan melibatkan empat pasukan yang masih berpeluang untuk mengisi dua kedudukan teratas liga iaitu Kuala Lumpur, Terengganu, Negeri Sembilan dan PKNP FC sangat sengit dan berkemungkinan besar akan berlanjutan sehingga aksi terakhir musim ini.

Dalam perkembangan sama, bekas pengendali Felda United itu menegaskan, anak-anak buahnya sudah melupakan aksi buruk ketika dibelasah 5-0 oleh Johor Darul Ta’zim (JDT) pada aksi kelima Piala Malaysia, Selasa lalu.

Menurutnya, beliau menaruh kepercayaan tinggi bahawa kekalahan besar berkenaan tidak akan memberi kesan terhadap moral dan prestasi barisan pemain Terenganu.

“Itu adalah risiko apabila kami merehatkan enam pemain utama pada perlawanan menentang JDT itu. Memang sejak awal lagi, kami memutuskan untuk memberi tumpuan penuh kepada pertemuan dengan Kuantan FA kerana misi utama ialah melangkah ke Liga Super musim depan.

“Saya juga telah merancang taktikal dan strategi ampuh yang diyakini mampu menjinakkan Kuantan FA di hadapan penyokong mereka malam esok (ini),” katanya.

Irfan berkata, beliau juga mempunyai pilihan untuk me­nurunkan kesebelasan utama terbaik skuad Penyu pada aksi Liga Premier malam ini kecuali penyerang import, Issey Farran Nakajima yang masih belum cergas sepenuhnya.

No comments:

Post a Comment