Translate

Friday, August 4, 2017

Lelaki gila seks menyamar doktor telefon wanita hamil anak sulung

KUALA TERENGGANU – Jabatan Kesihatan Terengganu mengesan perbuatan tidak senonoh seorang lelaki yang dipercayai melakukan gangguan seksual menerusi panggilan te­lefon terhadap sekurang-kurangnya tiga wanita hamil anak sulung di daerah Besut, dua minggu lalu.

Pengarah Jabatan Kesihatan negeri, Dr. Mohammad Omar berkata, siasatan mendapati suspek menyamar sebagai doktor pakar perbidanan dan sakit puan (O&G) Hospital Besut, Jertih untuk memperdaya seorang kakitangan sebuah klinik kesihatan di daerah sama bagi mendedahkan butiran peribadi mangsa terbabit.

“Dia memperkenalkan dirinya sebagai ‘Dr. Haji Abu Bakar’ untuk mendapatkan data peribadi termasuk nombor telefon bimbit 12 wanita hamil anak sulung yang melakukan pemeriksaan antenatal di sebuah klinik kesihatan di Besut.

“Suspek mendakwa kononnya mahu menjadikan ibu hamil tersebut sebagai responden bagi melengkapkan kajiannya pada 15 Julai lalu,” katanya pada sidang akhbar di pejabat Jabatan Kesihatan negeri di sini semalam.
Mohammad berkata, kakita­ngan klinik kesihatan terbabit yang berasa curiga telah meng­hubungi Hospital Besut untuk membuat pengesahan dan didapati tiada doktor bernama ‘Haji Abu Bakar’ bertugas di hospi­tal terbabit.

Menurut beliau, kakitangan klinik kesihatan tersebut telah menghubungi 12 ibu hamil terbabit bagi memberi peringatan namun tiga daripadanya mengakui telah menerima panggilan daripada suspek.

“Kesemua mangsa mendakwa telah diminta oleh suspek menerusi panggilan telefon untuk melakukan urutan payudara sambil mengeluarkan bunyi selain diminta memegang alat sulit masing-masing.

“Satu laporan polis berhubung kes itu telah dibuat klinik ke­sihatan terbabit pada 18 Julai lalu. Siasatan mendapati nombor telefon yang digunakan lelaki tersebut untuk menghubungi mangsa sudah tidak berfungsi,” katanya sambil memberitahu kes sama pernah dilaporkan di Kuala Terengganu pada tahun 2010 ­dan 2012.

No comments:

Post a Comment