Translate

Friday, August 11, 2017

Budak maut disengat tebuan

DUNGUN – Kegirangan tiga beradik bermain di kawasan rumahnya berakhir dengan tragedi apabila adik bongsu mereka berusia tiga tahun maut manakala kakaknya kritikal akibat disengat tebuan di Kampung Batu Tiong, Kuala Dungun di sini kelmarin.

Kejadian pada pukul 6.30 petang itu meragut nyawa Iffriah Darwisha Abdul Wahab Al Hadi Sudin manakala kakaknya, Irdina Bayrisyia, 8, pula kritikal.

Seorang lagi abang Iffriah Darwisha, Izzat Al Haziq, 6, terselamat kerana sempat melarikan diri.

Ibu saudara mangsa, Zuraida Abdul Ghafar, 37, berkata, sewaktu tiga beradik itu sedang bermain tidak berapa jauh dari rumah mereka tiba-tiba beberapa ekor tebuan datang dari semak berhampiran.
“Iffriah Darwisha dan kakaknya, Irdina Bayrisyia tidak dapat mengelak daripada sengatan tebuan. Izzat Al Haziq pula bernasib baik kerana sempat melarikan diri.

“Sejurus masuk ke dalam rumah, dia segera memaklumkan kejadian itu kepada ibunya, Zuariati Abdul Ghafar, 35, sebelum mereka sekeluarga bergegas ke lokasi kejadian untuk memberi bantuan,” katanya kepada Kosmo! ketika ditemui di Kampung Batu Tiong di sini semalam.

Zuraida berkata, dua beradik berkenaan yang mengerang kesakitan segera dihantar ke Hospital Dungun di sini oleh ayah mereka, Sudin Ibrahim, 49.

Menurutnya, Iffriah Darwisha kemudian disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di unit kecemasan hospital itu pada pukul 10.30 malam kelmarin.
“Irdina Bayrisyia pula dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu pada pukul 1 pagi (semalam). Dia yang dirawat di unit rawatan rapi hospital itu dilaporkan kritikal,” katanya.

No comments:

Post a Comment