Translate

Saturday, August 12, 2017

11 lagi pelajar vokasional direman kes buli junior

SETIU – Seramai 11 lagi pelajar Tahun Dua Kolej Vokasional Wakaf Tembesu, Kuala Nerus ditahan sebelum direman tiga hari kerana disyaki membelasah seorang pelajar junior Selasa lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata, kesemua remaja berusia 17 tahun tersebut ditahan kelmarin di asrama sekolah tersebut dan rumah mereka di sekitar negeri.

“Kita telah memohon perintah tahanan reman terhadap 11 pelajar yang disyaki terlibat dalam kes membelasah seorang pelajar berusia 17 tahun pada Isnin lalu.

“Siasatan awal mendapati dua daripada 11 pelajar tersebut turut terlibat dalam kes membelasah dua pelajar berusia 16 tahun sebelum ini. Dua pelajar itu sudah direman empat hari semalam,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Aidi berkata, kesemua mereka disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh.

Menurut beliau, siasatan awal juga mendapati kejadian buli tersebut berpunca daripada rasa tidak puas hati dalam kalangan pelajar senior terhadap pelajar junior terbabit.

Sementara itu di Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, Pendaftar Mahkamah Majistret, Roszita Md. Saat membenarkan 11 pelajar kolej terbabit yang berusia 17 tahun ditahan reman selama tiga hari sehingga esok.

Kosmo! semalam melaporkan seramai 20 pelajar Kolej Vokasional Wakaf Tembesu, Kuala Nerus bertindak seperti gengster apabila didakwa membelasah tiga rakan seasrama dalam dua insiden berasingan pada malam Isnin dan awal pagi Selasa.

No comments:

Post a Comment