Translate

Saturday, July 22, 2017

Terengganu mahu benam Kuala Lumpur

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SKUAD Terengganu bakal bertandang ke Stadium Majlis Perbandaran Selayang hari ini dengan misi penting untuk me­numbangkan pendahulu Liga Premier, Kuala Lumpur.

Jurulatih Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, kemenangan mut­lak dengan skuad ibu kota itu amat diperlukan bagi melicinkan lagi usa­ha untuk mengesahkan slot automatik ke Liga Super 2018.

“Jika kita berjaya menewaskan Kuala Lumpur esok (hari ini), saya percaya ia turning point untuk mencapai sasaran melangkah ke Liga Super musim depan.

“Ia juga bakal menyemarakkan lagi motivasi para pemain untuk berdepan dengan satu lagi pencabar liga, Negeri Sembilan Selasa depan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Irfan berkata, beliau menaruh kepercayaan penuh kepada anak-anak buahnya untuk menjinakkan Kuala Lumpur.

Bekas pengendali Felda United itu berkata, keya­kinannya turut bertambah apabila kapten pasukan, Abdul Latiff dan pemain tengah, Ismail Faruqi Ashari telah pulih sepenuhnya daripada kecede­raan dan boleh diturunkan pada aksi penting tersebut.

“Pada masa sama, saya ingatkan para pemain agar berhati-hati supaya tidak terpedaya dengan taktikal Kuala Lumpur yang mempunyai barisan pemain import berkualiti,” katanya.

No comments:

Post a Comment